چرا مدیران ورزشی ایران دوست دارند بیشتر دیده شوند؟
- شناسه خبر: 3488
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۹
- بازدید : 215 views
طبق آمار مستند در یکی از خبرگزاریهای رسمی بیش از 413 عنوان مصاحبه و خبر از وزیر ورزش و جوانان در طول یکسال منتشر شده است. به طور میانگین روزانه 1.1 خبر!
بیشتر این اخبار توسط روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان منتشر میشود. علاوه بر این هر یک از معاونان در هر جایی هر صحبتی می کند بلافاصله توسط روابط عمومی منتشر و در خبرگزاری های رسمی بازنشر میشود و در سبد اخبار جامعه قرار می گیرد.
پاسخگویی یکی از ویژگیهای خوب مدیریت به شمار میرود اما متاسفانه مسئولان فعلی ورزش به جای رو به رو شدن با خبرنگاران در نشستهای خبری رسمی، معمولا به گفت و گو در جمعی از خبرنگاران گزینشی و یا سخنرانی در برنامه های تشریفاتی مختلف اکتفا می کنند.
●فارغ از اینکه چقدر این اخبار و صحبتهای مقامات مسئول مفید و دارای محتوای مناسب و موثر است، سوال اصلی اینجاست که مسئولانی که اینهمه مصاحبه یا سخنرانی می کنند، چه زمانی فرصت تامل، تفکر و کار خواهند داشت؟
●آنها برای ایراد یک سخنرانی یا انتشار بیانیه و مصاحبه چقدر زمان می گذارند، آیا بدون تامل هر روز حرف می زنند و یا ساعاتی را وقف تولید محتوای مناسب می کنند؟
●در روانشناسی ثابت شده افراط در دیده شدن و جلب توجه به واسطه در اختیار داشتن پستهای مختلف طبیعی نیست و حتی میتواند نشاندهنده علایم ابتلا به اختلالات در شخصیت اجتماعی افراد نیز باشد.
●آمار قابل تامل تعداد مصاحبه های آقایان مسئول و اخبار منتشر شده درباره مدیران کلان ورزشی طی یکسال در نوع خود جالب توجه است:
مسعود سلطانیفر – وزیر ورزش و جوانان _ 413 مصاحبه خبر
صالحی امیری – رئیس کمیته ملی المپیک– 325 مصاحبه خبر
داورزنی – معاوت وزیر ورزش – 300 مصاحبه خبر
شاهرخ شهنازی – دبیرکل کمیته ملی المپیک – 107 مصاحبه خبر
عبدالحمید احمدی – معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان – 69 مصاحبه خبر
●به عبارتی مردم ایران در طول یکسال بیش از 1200 عنوان خبر از راس هرم ورزش کشور دریافت می کنند. میانگین روزانه بیش از 3.2 مصاحبه خبر از مسئولان!
متاسفانه تب دیده شدن در سایت روابط عمومی و رسانه های رسمی از مسئولان رده بالای ورزش کشور به مدیران لایه میانی نیز سرایت کرده است. به طوری که گویی بازنشر صحبت های بی اهمیت روسای فدراسیون ها در زمینه های غیرمرتبط با حوزه کاری نیز به وظایف ذاتی رسانه ها بدل شده است.
●کاش مسئولان ارشد ورزش کشور که این روزها از تمام ظرفیت های ارتباطی نظیر کانال تلگرامی شخصی، توئیتر تا سایتهای روابط عمومی و خبرگزاری های رسمی برای بیشتر دیده شدن بهره می برند، ضمن احترام به افکار عمومی و ارباب جراید با تغییر در رفتار و تنظیم فرصت های معین برای نشست های خبری، بیشتر وقت خود را به جای حرف زدن به کار کردن برای مملکت صرف کنند و اجازه دهند مردم عملکرد آنان را به جای شنیدن، لمس کنند.
●به قول شاعر:
چون عمل کردی شجر بنشاندی
اندر آخر حرف اول خواندی
(منبع: ایران اسپورت پرس)